هر وقت سفری در پیش دارم، یکی از دغدغه های مهمم انتخاب کوله یا چمدان است. کوله مسافرتی سبک، راحت و کم جاست؛ اما گر بخواهی از اعماق آن چیزی را بیرون بیاوری، باید هر چه داخل آن است را جابجا کنی تا به وسیله مورد نظر دست پیدا کنی. با این تفاسیر چمدان مسافرتی با زیپی که دارد، هر چند بزرگ و جاگیر است، ولی میتوانی نظم وسائلت را حفظ کنی.

امسال برای اربعین هم دچار این مشکل شدم. با توجه به اینکه با چند نفر از بستگان به این زیارت نائل شده بودیم نیاز بود تا فکری اساسی برای کوله بکنیم. 

بنابراین برای ساخت کوله ای محکم و با دوام و از طرفی متناسب با نیازهای خودمان دست به کار شدم. 

جنس این کوله از برزنت زیتونی بسیار محکم انتخاب شد.

و طرح اولیه آن را از کوله های نظامی خدمت سربازی گرفتم.

یکی از بزرگترین مشکلات، پیدا کردن تسمه و بست های محکم برای آن بود که جنس مناسب در بازار بسیار کم بود.

در قسمت در بالا و پایین برای پتوی مسافرتی و زیر انداز در نظر گرفته شد.

در اربعین 4 پتوی مسافرتی به راحتی در بالای کوله قرار گرفت.

دو جیب در یک طرف دوخته شد.

در طرف دیگر یک فضای بزرگ برای بطری آب معدنی!! که بسیار بدرد خورد.

در بندهای کوله از همان جنس برزنت استفاده شد که به علت بی تجربگی در ساخت کوله فراموش کردن داخلشان 

ابر قرار دهم. در طول مسافرت به دلیل سنگینی کوله کمی به شانه هایم فشار آمد.

بعد از درب اصلی، ورودی کولی با چنین سگکی مانع از ریختن وسائل در صورت جابجایی کوله میشود.

در کنار کوله، یک زیپ طولی از منتهای الیه سمت راست به سمت پایین و منتهای الیه سمت چپ قرار داده شد.

که با باز کردن آن به راحتی میشد هر وسیله ای از آن خارج کرد.

بدون آنکه نیاز به برهم زدن نظم لوازم داشته باشم.

ابعاد این کوله 17*35*42 می باشد. یکی از بزرگترین معضلات ساخت این کوله مسافرتی بزرگ، دوخت آن بود. با توجه به جنس متریال این کوله که از برزنت ضخیم انتخاب شده بود، هیچ خیاطی دوخت آن را قبول نمیکرد، چرا که در برخی از قسمت ها 8 لایه برزنت روی هم قرار میگرفت و باید دوخته میشد. به همین دلیل خودم دست به کار شدم و بایک چرخ خیاطی قدیمی مارشال شروع به دوخت آن نمودم.

مزیت چرخ مارشال میکانیکی بودن آن بود که بعد از چند روز، با زیر و بم آن آشنا شدم و میتوانستم به راحتی تنظیمش کنم. 

عمده نگرانی من برای دوخت، مقاوم نبودن محل دوخت ها بود. می ترسیدم در طول سفر این بخشها باز شود و با مشکل مواجه شویم. به همین دلیل هر محلی را چند بار چرخ میکردم که به علت ناشی بودن در دوخت؛ کمی از ظرافت ان کاسته میشد.

تا یک روز مانده به شروع سفر مشغول اماده سازی کوله بودم و بعد از آن وسائل سه نفر به راحتی در آن قرار گرفت، باری به وزن تقریبی 35 الی 40 کیلو گرم!!!!

و خدا را شکر در تمام طول سفر که بر دوشم بود نه تنها درزی از آن باز نشد، که حتی چندباری هم که از دستم افتاد مشکلی برایش پیش نیامد. 

از لحاظ نحوه قرار گرفتن روی دوش بسیار مناسب بود و فقط تنها ایرادش نداشتن ابر در زیر بخش قرار گرفتن بندها روی شانه بود.