فکر میکنم در این حس آخر سالی با خیلی ها مشترک باشیم...

حسی نرم و کمی غمگین که در انتهای سال میگوید چقدر زود یکسال دیگر هم بدون آنکه بفهمیم گذشت.

انگار زمانها از دستمان فرار میکنند. 

زمان تنها دارایی انسان است، دارایی که از عالم بالا برای او تعیین شده است، و از اولین لحظات حیات در اختیارش قرار میگیرد. در واقع این تنها دارایی است که بابتش بازخواست می شویم. همه چیز در ظرف زمان سنجیده میشود و معاملات ما بر حسب زمانهایی که برایش خرج کردیم ارزشگذاری خواهند شد...

تمام اینها مقدمه ساخت یک تقویم شده است. هر چند این تقویم زمان را متوقف نمیکند ولی هر روز به یادم می آورد که چقدر زمان برایم مانده است. 

ایده اصلی در ساخت این تقویم، شمارش روزهای گذشته شده از سال است، طوری که با یک نگاه ساده به این تقویم بزرگ دیواری (70*110) به راحتی میتوانید بفمید چند روز از سال گذشته است و چه مقدار تا آخر سال فرصت دارید.

هر چند این تقویم بزرگ به نظر میرسد ولی در این چند سال (از سال 91 ) که این را برای خودم طراحی کرده بودم، مشتاقان زیادی پیدا کرده است و این شاید نشان از همدردی مشترک میان من و خیلی های دیگر باشد. 

جدای از این ها، این تقویم میتواند یک تقویم مدیریتی بسیار خوب باشد. چه بسا دوستانی قبل از شروع سال با من تماس میگیرند و تقاضا میکنند که این تقویم را زودتر به دستشان برسانم تا کارهای سال خود را بر روی آن تنظیم کنند

این تقویم دارای بر اساس تقویم «شورای مرکز تقویم مؤسسة ژئوفیزیک دانشگاه تهران» تهیه شده است و سایز آن در ابعاد 70 * 110 میباشد. طراحی امسال آن کمی با سالهای قبل متفاوت بود، چرا که امسال تقویم را به صورت عمودی طراحی کردم. یعنی هر فصل در یک ستون میباشد که این شاید برای برخی از دوستان مشکل ساز باشد (اقا مصطفی منظورم شما هستی) ولی امیدوارم باز هم برایشان قابل استفاده باشد. 

تصاویری که در اینجا قرار داده شده به علت حجم زیاد کار با کیفیت پایین میباشند و دوستانی که تمایل دارند از این تقویم استفاده کنند میتوانند با بنده تماس بگیرند...